Een terugblik op ons jubileumjaar

VIP Internet blikt terug

2015 was voor VIP Internet een bijzonder jaar, aangezien wij dit jaar alweer 15 jaar bestaan. We hebben dit jubileumjaar gevierd met onze klanten door elke maand een jubileumactie te houden op of rond de 15e van de maand. Naast onze jubileumacties hebben wij hard gewerkt om onze diensten en producten te verbeteren. Ook voor 2016 staat de agenda weer vol. In dit blogartikel blikken we terug op enkele geslaagde jubileumacties, kaarten we verbeteringen van onze diensten en service aan en lichten we jullie in over de plannen voor het nieuwe jaar.

VIP-flopsVIP-flops

Voor de maand juni had VIP Internet haar eigen VIP-flops laten ontwerpen. De zomer stond voor de deur, de zomerkleding werd uit de kast gehaald en om je outfit af te maken, werden de VIP-flops in het leven geroepen. Het leuke aan deze jubileumactie was dat elke klant van VIP kans maakte en daarvoor zelf ook niets hoefde te doen. Een honderdtal VIP-flops werd verloot en vervolgens naar de winnaars opgestuurd. We waren uiteraard benieuwd of de VIP-flops in de smaak zouden vallen en waar deze in de zomer zoal mee naar toe werden genomen. We kregen veel positieve reacties en in ieder geval één paar VIP-flops haalde het zelfs tot Sevilla.

Onze eerste klantEerste klant

We hebben er in dit jubileumjaar daarnaast voor gekozen om onze eerste klant op te zoeken. Meerdere klanten zijn al sinds onze oprichting bij ons maar er is altijd één de eerste. Dit was Honda Verhagen uit Rotterdam. Daniëlle en Leonie hebben de reis gemaakt van Nijmegen naar Rotterdam met een VIP taart, een bosje bloemen en een VIP pakket. We werden ontvangen in het pand van Honda Verhagen waar wij een rondleiding kregen en vervolgens de eigenaren hebben geïnterviewd. We vroegen onder andere wat toentertijd de reden was om voor VIP te kiezen en wat voor hen uitdagingen voor de komende tijd zijn wat betreft hun online activiteiten. Een geslaagde dag werd afgesloten met een foto van Daniëlle en Leonie met Geert Verhagen.

Klussen bij het MarikenhuisKlusdag Marikenhuis

Naast onze klanten extra in het zonnetje te zetten dit jaar, vonden we het ook belangrijk om één maand in het teken te zetten van een goed doel. Er zijn uiteraard een hele hoop goede doelen, dus hoe bepaal je dan wie er in het zonnetje gezet wordt? Om deze keuze te kunnen maken hebben we hulp klanten om hulp gevraagd. We hebben hen gevraagd wie zij vonden dat steun verdiende. Na vele inzendingen is er voor het Marikenhuis in Nijmegen gekozen. Het Marikenhuis is een ontmoetingsplek voor mensen die geconfronteerd worden met kanker, voor (ex-)patiënten en hun naasten. Op een vrijdag zijn we met een groep collega’s gaan klussen bij het Marikenhuis. Zowel binnen als buiten hebben we klussen verricht. Het was zowel voor ons als voor het Marikenhuis een waardevolle dag!

VIP Internet brengt je naar de cloud

In de laatste maand wilden we groter uitpakken dan we de afgelopen maanden hadden gedaan. Niets minder dan een VIP ballonvaart is te winnen en dit door enkel een gedicht – van 15 regels – over VIP Internet in te sturen naar marketing@vip.nl. Wij zullen na de maand december het beste, origineelste en leukste gedicht kiezen en maken dan een van onze klanten blij met een VIP Ballonvaart. Er zijn al meerdere mooie gedichten binnen gekomen, heb jij al een poging gewaagd?

VIP Ballonvaart

 

Openingstijden servicedesk

Naast alle feestelijke jubileumacties zijn we dit jaar ook weer druk bezig geweest om onze diensten en service te verbeteren. Omdat voor VIP Internet service belangrijk is en wij merkten dat er ook ’s avonds en in de weekenden vraag was naar onze hulp, hebben we onze openingstijden uitgebreid. Vanaf juli 2015 zijn we geopend van 08:00 uur tot 21:00 uur van maandag tot vrijdag en daarnaast zijn we in de weekenden van 09:00 uur tot 17:00 uur open. Het is prettig om te merken dat er goed gebruik wordt gemaakt van onze ruimere openingstijden en dat VIP over een heel jaar gezien 91% tevredenheid haalt op alle binnengekomen supportvragen van onze klanten.

Focus blijft op service 

Ook voor 2016 hebben we weer nieuwe plannen opgesteld voor de supportdesk. We willen ons gaan richten op de verbetering van onze online supportpagina, zodat onze klanten eenvoudig antwoord kunnen vinden op hun vragen. Daarnaast blijft ook uiteraard het streven voor 2016 om zoveel mogelijk klanten tevreden te stellen nadat zij ons om hulp hebben gevraagd. Een score van 91% is goed, maar er is altijd ruimte voor verbetering!

Verdere ontwikkeling van onze diensten 

De ICT markt staat niet stil. Ontwikkelingen volgen zich in rap tempo op. VIP Internet kiest er bewust voor om alleen met bewezen technologieën te werken. Wel besteden we veel tijd aan het onderzoeken welke technologieën we beschikbaar kunnen maken voor de markt. Omdat we het belangrijk vinden dat deze diensten stabiel zijn en we bij vragen de juiste support kunnen leveren, nemen we voldoende tijd om nieuwe ontwikkelingen door en door te testen. In 2016 zullen we verder gaan met de uitrol van deze diensten, die veelal op cloud computing en storage oplossingen gericht zullen zijn.

Verbeteren portalen 

Om de geüpdatete en vernieuwde diensten te kunnen beheren gaan we aan de slag met onze beheerportalen. Met alleen het moderniseren van het uiterlijk van de portals komen we er echter niet, veel van onze systemen zijn gekoppeld aan de portalen en zullen dus mee moeten gaan in de vernieuwingsronde. Dat kost veel tijd, maar we zien in de vragen van klanten en in de resultaten van de onderzoeken die we doen dat hier nog veel winst te behalen valt. In de loop van 2016 zal hier meer over bekend worden.

Al met al kijkt VIP Internet terug op een feestelijk jaar met maandelijkse jubileumacties en mooie vernieuwingen. We hebben dit jubileumjaar gevierd samen met onze klanten, waarvan er vele al een geruime tijd klant bij ons zijn. We hopen dat we met veel van onze klanten ook ons volgende jubileum kunnen vieren. Op naar de volgende 15 jaar en een succesvol 2016 in samenwerking met onze klanten!

Robert-Jan
Robert-Jan - Marketing manager Robert-Jan is bij VIP verantwoordelijk voor de online marketing en de sales. Hij kan hier perfect zijn passies techniek en strategie mee uitoefenen.

Reageer op dit artikel