Mailproblemen

Door Albert | 30-07-2019

Deel dit bericht

We hoeven niet uit te leggen dat bereikbaar zijn per e-mail tegenwoordig ontzettend belangrijk is. Het missen van een aanvraag of bestellingen kan een grote impact hebben. Daarom streven we als hostingpartij naar 100% uptime van onze mailservers. Maar ook met 100% uptime komen mailproblemen voor. Vragen over foutmeldingen of instellingen blijven onze meest voorkomende supportverzoeken.

Je hebt zelf niets gewijzigd maar toch werkt je e-mail niet meer. Wat doe je dan? Hieronder hebben we een stappenplan opgesteld om je te helpen de downtime te beperken.

 

Is er een storing?

Voordat je instellingen controleert of wijzigt, is het belangrijk te weten of er geen internet of mailstoring is. Werkt internet gewoon? Ga dan gelijk naar onze storingspagina om te controleren of er issues met de mailserver zijn. Als blijkt dat er geen storing aan jou of onze kant is, dan kun je verder met stap 2.

 

Kloppen je inloggegevens?

Een van die standaard opmerkingen die je te horen krijgt bij het melden van mailproblemen: vul je de gebruikersnaam en het wachtwoord correct in? Toch komt het vaak voor dat een wachtwoord recentelijk is veranderd, simpelweg verlopen is of na een aantal foutieve pogingen geblokkeerd is. Via onze webmail (webmail.vip.nl) kun je eenvoudig controleren of je gegevens correct zijn. Je logt dan namelijk direct in op onze mailserver. Lukt het inloggen hier ook niet? Dan kun je op MijnVIP je inloggegevens makkelijk wijzigen.

 

Zijn er updates geïnstalleerd?

Er is geen storing, je hebt bevestigd dat je inloggegevens correct zijn en toch werkt je e-mail niet. En dit terwijl je zelf niets hebt aangepast. De ideale ingrediënten om geïrriteerd te raken. Toch is er een belangrijke reden voor veel mailstoringen: updates. We merken de laatste tijd dat vooral updates van Mac Mail en Outlook (mobile) veel problemen veroorzaken. Instellingen worden ongevraagd veranderd. Zelfs bij onveranderde instellingen kan je mail toch opeens niet meer werken. Het is aan te raden je mailaccount opnieuw toe te voegen. In dit artikel lees je hoe dit bij Mac Mail werkt. Dit artikel helpt je met Outlook.

 

Neem contact op

Heb je alle stappen doorgelopen maar houd je problemen? De kans is groot dat er dan een probleem met je mailprogramma is. Je kunt contact met ons opnemen om de foutmelding samen door te nemen. De kans is groot dat, als webmail werkt, het probleem bij je mailprogramma ligt. Deze constatering lost je probleem uiteraard niet op. We adviseren je dan ook graag over de te nemen vervolgstappen.