Het coronavirus en je hosting

#Informatief

Door Albert | 16-03-2020

Deel dit bericht

Wat betekenen alle maatregelen rondom het coronavirus voor jouw website en e-mailverkeer en onze dienstverlening?

 

Internet- en datadiensten zijn door de overheid aangemerkt als vitale processen. Dat betekent dat webhosting en mailverkeer vragen om continue bezetting. Wij hebben dat goed geregeld, zodat jij je geen reden zorgen hoeft te maken over de uptime of bereikbaarheid van je website. 

Door de drukte nu Nederland gelukkig massaal thuis blijft (#stayathome), en door alle vragen over de impact, zijn we tot september telefonisch niet bereikbaar.
Je kunt via het contactformulier onderaan de pagina een contactverzoek indienen of direct chatten met een medewerker.

 

Uptime servers

Onze servers worden beheerd door twee externe datacenters in Nederland. Je website wordt dus niet vanuit ons kantoor gehost.

Het onderhoud van deze server is door de overheid aangemerkt als een onmisbaar. De aangekondigde maatregelen hebben geen negatieve impact op de serveruptime.

Onze systeembeheerders en developers werken vanuit huis en zijn regulier inzetbaar. Zij blijven alle servers 24/7 monitoren en hebben alle tools om op afstand server-gerelateerde issues en verstoringen op te lossen.

 

Bereikbaarheid en onderhoud

We hebben donderdag 12 maart besloten dat alle medewerkers met onmiddellijke ingang volledig vanuit huis werken. Hiermee willen we bijdragen aan het beperken van de virusverspreiding. 
Door de piek in supportverzoeken hebben we ervoor gekozen tot september niet per telefoon bereikbaar te zijn. We focussen ons op chat, tickets en e-mail. Hierdoor kunnen we je weer sneller en inhoudelijk helpen.

Onze servers ontvangen dezelfde aandacht en geplande updates zoals je van ons gewend bent.

 

Telefonisch niet bereikbaar
Zoals aangegeven zijn we tot september telefonisch niet direct bereikbaar. Er komen veel meer telefonische supportvragen binnen en gesprekken duren ook langer. Hierdoor is de druk op onze supportafdeling enorm toegenomen.Om vragen en issues snel op te lossen focussen we onze op support per chat, tickets en e-mail. Wil je toch een medewerker spreken, vul dan het contactformulier in. Je vindt dit formulier onderaan de pagina.

 

Aankomende maatregelen

Wij volgen het nieuws en alle aangekondigde maatregelen nauwlettend. We houden rekening met aanvullende of verscherpte maatregelen; dat alle beperkingen ook na 19 mei van kracht blijven. Gelet op het belang van de ICT-sector voor onze economie en samenleving zal de impact op jouw hosting minimaal blijven.

Cookies Wij maken gebruik van functionele-, analytische- en tracking-cookies om onze website te verbeteren. Informatie die wij opslaan zijn je IP-adres, surfgedrag en persoonsgegevens die worden ingevuld.Lees ons beleid