Het coronavirus en je hosting

#Informatief

Door Albert | 05-06-2020

Deel dit bericht

Laatste update op 17 juni 2020

 

Het coronavirus heeft impact op ons allemaal. Zowel zakelijks als privé zijn het vreemde tijden.
Onze telefonische support is onder druk komen te staan waardoor we besloten hebben de lijn tijdelijk uit te zetten. Dit heeft een enorme positieve impact gehad op de snelheid waarmee we effectief support leverden. Onze focus ligt nu op webchat, hier zitten meerdere dedicated supportmedewerkers om jou snel mogelijk te woord te staan.


Het positieve effect zien we terug in reviews en feedback. Onze chatsupport wordt als snel en prettig ervaren met een score van 4.7 uit 5.

image-2.png

De gemiddelde antwoordtijd op onze webchat bedraagt minder dan 1 minuut!
 

We focussen ons dus op chat en e-mail om je snel te woord te kunnen blijven staan. Is de chat of e-mail geen optie?
Op onze website staat ook een contactformulier. We nemen dan zo snel mogelijk contact met je op.

We hopen op je begrip in deze uitzonderlijke tijden.

 

Chat en e-mail 

We ontvangen veel positieve feedback op onze live-chat. We kunnen klanten sneller te woord staan en supportverzoeken beter afhandelen.
De chatfunctie vind je rechtsonder op elke pagina en is te herkennen aan dit symbool:

image-1.png
De webchat kent een gemiddelde antwoordtijd van minder dan 1 minuut. 

Je kunt hier ook een contactformulier invullen als je teruggebeld wilt worden door een supportmedewerker.
 

Uptime servers

Onze servers worden beheerd door twee externe datacenters in Nederland. Je website wordt dus niet vanuit ons kantoor gehost.
Het onderhoud van deze server is door de overheid aangemerkt als een onmisbaar. De aangekondigde maatregelen hebben geen negatieve impact op de serveruptime.

De systeembeheerders en developers van VIP Internet werken vanuit huis en zijn regulier inzetbaar.
Zij blijven alle servers 24/7 monitoren en hebben alle tools om op afstand server-gerelateerde issues en verstoringen op te lossen.

 

Bereikbaarheid en onderhoud

We hebben donderdag 12 maart besloten dat alle medewerkers met onmiddellijke ingang volledig vanuit huis werken. Hiermee willen we bijdragen aan het beperken van de virusverspreiding. 
Door de piek in supportverzoeken hebben we ervoor gekozen tot september niet per telefoon bereikbaar te zijn. We focussen ons op chat, tickets en e-mail. Hierdoor kunnen we je weer sneller en inhoudelijk helpen.

Onze servers ontvangen dezelfde aandacht en geplande updates zoals je van ons gewend bent.

 

Telefonisch niet bereikbaar

Zoals aangegeven zijn we tot september telefonisch niet direct bereikbaar. Er komen veel meer telefonische supportvragen binnen en gesprekken duren ook langer. Hierdoor is de druk op onze supportafdeling enorm toegenomen.Om vragen en issues snel op te lossen focussen we onze op support per chat, tickets en e-mail. Wil je toch een medewerker spreken, vul dan het contactformulier in. Je vindt dit formulier onderaan de pagina.

 

Aankomende maatregelen

Wij volgen het nieuws en alle aangekondigde maatregelen nauwlettend. Gelet op het belang van de ICT-sector voor onze economie en samenleving zal de impact op jouw hosting minimaal blijven.

Cookies Wij maken gebruik van functionele-, analytische- en tracking-cookies om onze website te verbeteren. Informatie die wij opslaan zijn je IP-adres, surfgedrag en persoonsgegevens die worden ingevuld.Lees ons beleid