Bijwerken van je website

#Tips #Informatief

Door Albert | 07-04-2020

Deel dit bericht

Maak je klaar voor meer verkeer op je website
 

In Nederland wordt tijdelijk zoveel mogelijk vanuit huis gewerkt. Door alle maatregelen rondom het coronavirus blijven we ook na werktijd binnen. Het totale internetverkeer neemt hierdoor wereldwijd massaal toe. Ben jij klaar voor de stroom van nieuwe bezoekers op jouw website?

 

Het is nu belangrijker dan ooit om een goede ranking te hebben en de aandacht van bezoekers vast te houden. Het aanpassen van de content of communicatie op de website maar ook het kunnen meten van resultaten zijn essentieel om te verbeteren. Met de punten in dit artikel scoor je beter in Google en verhoog je de conversie.

 

  1. Impact maatregelen communiceren
  2. Optimaliseer je website
  3. Vernieuw content
  4. Stel tools in

 

  1. Impact maatregelen communiceren

Heb je een webshop en zijn levertijden langer door problemen met de inkoop of het verzenden? Is de bereikbaarheid tijdelijk verminderd omdat thuiswerken niet geoptimaliseerd is in je onderneming?

Dat het coronavirus ons dagelijks leven beïnvloedt is duidelijk. De exacte impact verschilt echter per bedrijf. Waar sommige ondernemingen geheel gesloten zijn, wordt er ook nog op kantoor gewerkt als thuiswerken geen optie is.

Geef online bezoekers en bestaande klanten duidelijkheid. Maak een duidelijk en zichtbaar verhaal op je website of in een nieuwsbrief. Hiermee manage je verwachtingen en voorkom je miscommunicatie.

 

  1. Optimaliseer je website

Thuisisolatie is geen ideale situatie om jezelf bezig te houden. We merken dat het verkeer naar websites op onze servers massaal toeneemt. Waarschijnlijk ben je zelf ook online actiever aanwezig. Een goede ranking in Google is daarom belangrijk om meer bezoekers op jouw pagina te krijgen. Je Google-positie is sterk afhankelijk van je website beoordeling (door Google) en SEO-inzet.

Het oordeel van Google over websiteprestaties is een belangrijke factor voor je positie. Google Search Console is de (gratis) tool om de prestaties van je website te meten. De resultaten en tips kun je gebruiken om je ranking te verbeteren. Je kunt ook de mobielvriendelijkheid van je website controleren. Lees ook dit blog voor meer informatie over mobiel aanwezig zijn.

Naast het voldoen aan de wensen en eisen van Google, is SEO van groot belang voor je ranking. Ben je zelf verantwoordelijk voor SEO? Dan is nu ook het moment om dit te optimaliseren. De zoekfunctie van Neil Patel geeft veel informatie over zoekwoorden en je website om direct aan de slag te gaan.

 

  1. Vernieuw content

Misschien hebben de tools hierboven je input gegeven om content te vernieuwen. Ook bij positieve resultaten kan het zinvol zijn om regelmatig je website aan te passen. Stel; je favoriete restaurant heeft een leuke tekst op het raam om gasten te lokken. Na 2-3 keer lezen zal de gemiddelde persoon deze tekst niet meer volledig lezen. Na een paar maanden heeft de boodschap niet meer hetzelfde effect op terugkerende passanten als in het begin. Na een paar jaar valt de tekst niet meer op. De kracht van content neemt na verloop van tijd af. Dit geldt ook voor je website. Zonder veranderingen zul je de aandacht van terugkerende bezoekers steeds korter vasthouden. Heb je recentelijk al wijzingen aangebracht? Kijk dan of bezoekers feedback willen achterlaten. Feedback is de ideale input voor de volgende ‘vernieuwingsronde’.

Regelmatig nieuwe en relevante content creëren is van belang in de formule van Google die je ranking bepaalt.

 

  1. Stel tools in

“Meten is weten”. Een bekend citaat van de 19e-eeuwse Britse natuurkundige Lord William Thomson Kelvin. De kans is groot dat je nog niet van Lord William Thomson Kelvin had gehoord. Het citaat zelf is vast wel bekend en in de online wereld van immens belang.

Om de prestaties en effectiviteit van je website te meten is het nodig de juiste tools in te stellen. Met de eerder genoemde tools, als Google Search Console, kun je al veel meten. Ubersuggest van Neil Patel is ook een handige tool om dagelijks te gebruiken.

Een andere onmisbare tool die je kunt instellen is Google Analytics. Je hebt vast een account voor Analytics en de code toegevoegd aan je website. Maar haal je al het maximale eruit? De outputmogelijkheden van deze tool is bijna eindeloos. Dat maakt het helaas juist onoverzichtelijk en complex om snel gewenste informatie op te vragen. Bekijk daarom deze handleiding van Google om Analytics in te stellen. Er is zelfs een handige App om ook op de bank snel rapporten te bekijken.

Cookies Wij maken gebruik van functionele-, analytische- en tracking-cookies om onze website te verbeteren. Informatie die wij opslaan zijn je IP-adres, surfgedrag en persoonsgegevens die worden ingevuld.Lees ons beleid